Warzywa strączkowe paczkowane

Marka własna VITALPOL. Konfekcja warzyw strączkowych paczkowanych.

Fasola Piękny Jaś karłowy


85-140 szt/100g

Odmiana cechująca się wysoką zawartością substancji odżywczych takich jak fosfor, wapń i potas. Piękny Jaś Karłowy jest idealnym substytutem mięsa w diecie wegetariańskiej, ma bardzo dużą zawartość łatwo przyswajalnego, pełnowartościowego białka, które jest niezbędnym budulcem ludzkiego ciała. Ze względu na zawartość witamin z grupy B, spożywanie jej dobrze wpływa na włosy czy paznokcie. Przyswajalny błonnik pokarmowy wspomaga także oczyszczanie organizmu ze szkodliwego cholesterolu. Lecytyna występująca w fasoli świetnie wpływa na nasz mózg oraz tkankę nerwową, a ze względu na właściwości alkalizujące pozwala na zneutralizowanie zbyt dużej ilości kwasów w organizmie, które powstają w efekcie spożywania dużej ilości produktów przetworzonych. Piękny Jaś Karłowy stosowany jest głównie w wszelkiego rodzaju zupach czy gulaszach. Doskonale sprawdza się również jako główny składnik sałatek czy też zapiekanek. Ze względu na wcześniej wspomnianą sympatię ze strony wegetarian, fasola znajduje tez zastosowanie jako pasty kanapkowe czy też kotlety wegetariańskie.

Fasola Piękny Jaś tyczny


35-55 szt/100 g

Fasola Piękny Jaś Tyczny to królowa polskiej fasoli. Jej charakterystyczna cecha to słodki smak oraz maślana konsystencja. Podobnie jak pozostałe gatunki fasoli, charakteryzuje się wysoką zawartością błonnika, ale także pełnowartościowego białka, którego ilość jest wyższa niż w mięsie, co powoduje dużą popularność w kuchni wegetariańskiej. Najpopularniejszym daniem, do którego wykorzystywana jest dana odmiana fasoli, to „fasolka po bretońsku”, ale także wszelkiego rodzaju zupy czy zapiekanki. Co raz popularniejsze stają się przetwory z fasoli takie jak pasty kanapkowe.

Fasola Igolomska


280-320 szt/100 g

Fasola igołomska jest jedną z najpopularniejszych odmian fasoli występujących w Polsce. Jej ziarna są drobne, acz bardzo bogate w białko (ponad 20% zawartości pełnowartościowego białka).
Nadaje się do spożycia bezpośredniego, w potrawach gotowanych, pieczonych ale także jako przetwór lub też w postaci zakonserwowanej. Nie traci swego naturalnego koloru pod wpływem konserwowania, zachowuje smak oraz aromat. Zawiera wiele wartości odżywczych potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Pomaga w walce z cholesterolem oraz usuwa zbyt duże ilości kwasów nagromadzonych w organizmie.

Fasola czerwona


190-210 szt/100 g

Ze względu na swój specyficzny kształt, fasola czerwona określana jest także „nerkowatą”.
Jest to odmiana stosowana w dietach odchudzających. Podobnie jak pozostałe gatunki zbóż posiada bardzo dużo błonnika wspomagającego walkę z cholesterolem jak i również działa zapobiegawczo na zbyt szybki wzrost poziomu cukru we krwi po spożyciu posiłku.
Zawiera dużą ilość niemal beztłuszczowego białka, dostarcza bardzo dużo łatwo przyswajalnych minerałów. Fasola czerwona znajduje zastosowanie praktycznie w każdym rodzaju dań. Stosowana w zupach, sałatkach, daniach głównych ale także w ciastach czy licznych przetworach, np. w pastach.

Cieciorka


Inaczej nazywana „grochem włoskim”, jest rośliną z rodziny bobowatych. Charakteryzuje się nieco orzechowym posmakiem, co może sugerować także wygląd przypominający kształtem orzechy. Posiada wiele wartości odżywczych, np. witaminy B6 i B9, zawiera także duże ilości żelaza, potasu, cynku, fosforu i magnezu. Duża zawartość cynku i witaminy B6 wpływa na kondycję skóry czy włosów, a kwasy nienasycone pomagają w walce z niekorzystnym cholesterolem powodującym m.in. miażdżycę. Podobnie jak fasola, cieciorka doceniana jest przez wegetarian. Popularnym daniem jest tzw. „cholay”, czyli cieciorka w curry, ale także zupa na bazie cieciorki czy hummus.

Soczewica zielona


Bardzo popularne warzywo w kuchni dietetycznej. Soczewica zielona jest bogata w węglowodany, zarówno proste jak i złożone. Posiada także duże pokłady błonnika, który pomaga w regulacji glukozy we krwi, poprawia pracę serca oraz wspomaga pozbywanie się nadmiaru cholesterolu, chroni przed cukrzycą typu 2 oraz chroni przed nowotworem jelita grubego. Mało tego, usuwa wiele szkodliwych toksyn z organizmu. Soczewica zielona to także wspaniałe źródło białka, które jest niezbędnym materiałem budulcowym ludzkiego ciała. W dodatku posiada w swej zawartości dużo żelaza, co powoduje popularność wśród wegetarian jako substytut mięsa.
W kuchni soczewica zielona wykorzystywana jest do zup, sałatek, ale także można z niej przygotować pasty, przeciery czy kotlety.

SOCZEWICA CZERWONA


Soczewica Czerwona ze względu na dużą zawartość magnezu, zapobiega skurczom mięśni oraz pomaga w walce ze stresem. Podobnie do innych odmian, soczewica czerwona bogada jest w niezbędne składniki odżywcze, błonnik, białko, witaminy z grupy B oraz wszelkie minerały. Ze względu na stosunkowo małą ilość sodu, przy dużej zawartości potasu, zmniejsza ryzyko udaru i chorób serca, jak i również obniża poziom niepożądanego cholesterolu we krwi. Ze względu na kwas foliowy zawarty w tej roślinie, polecana jest ona kobietom w ciąży. W kuchni soczewica czerwona używana jest do wytwarzania past, ale także idealnie komponuje się jako gotowany dodatek do ryby czy też mięs, sprawdza się również jako komponent sałatek i zup

GROCH


Groch jest jednym z najstarszych warzyw uprawianych na świeci. Znany był już 7 tys. lat p.n.e. Groch to doskonałe źródło tłuszczów, białka, węglowodanów, błonnika i cukrów. Dojrzałe i uschnięte nasiona grochu gotuje się i wykorzystuje jako podstawę rozmaitych posiłków lub dodatek do innych potraw. Tradycyjną polską potrawą jest groch podawany z kapustą i zupa grochówka

Copyright © 2017-2021 Vitalpol. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Projekt i wykonanie Projektowanie i wykonanie stron internetowych, Agencja Reklamowa w Krakowie - Anronet

Up